28 augusti 2012

blir. så. jävla. trött. på allt som har med akassa att göra. man ska gå till arbetsförmedlingen, skicka in en miljon papper och så får man ändå tillbaka dom för att dom är fel ifyllda och man har sen ingen koll på vad som är vad och vad som ska skickas tillbaka och inte så man måste ringa och sitta i kö i sju timmar för att sedan ge upp och fundera på hur jävla viktigt det egentligen kan vara att få ersättning för fyra veckors arbetslöshet. (det där kan för övrigt ha varit den längsta meningen jag har skrivit) men jag vet ju att jag måste och det är det som gör mig så förbannad. varför ska man göra det så komplicerat? som om livet inte är tillräckligt komplicerat redan när man inte har ett jobb och sen ska börja jobba 25 timmar i veckan och försöka leva på det. är riktigt förbannad just nu. att flytta hemifrån var fan inte en dans på rosor, insåg jag nu. fan.
det var i alla fall väldigt roligt och framförallt skönt att vara i flen över helgen! i fredags träffade jag lina på dagen sen åkte jag och matilda in till etuna och käkade middag med magda, amanda, sara och max. på lördagen åkte jag ut på landet och hängde med marie i några timmar innan jag för vidare till gnesta/laxne och firade fridas 20årsdag med kräftskiva! stannade kvar i gnesta en stund på söndagen på lite födelsedagsfika för chrilles småbröder och sen åkte jag hem till mamma och pappa och åt pizza och umgicks med familjen.
nu är det en vecka kvar innan jag börjar jobba! och en månad kvar innan vi flyttar! tiden kan ju få gå lite fortare, tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar