9 januari 2014

är inte den som är den

idag har jag bakat matbullar. nyttiga matbullar. alltså såna med dinkelfullkornsmjöl som ska vara nyttiga. eller nyttigare, kanske. och ja, jag har köpt en hälsokokbok. och nu tänker nån "vem tror hon att hon är? blivit nyttig helt plötsligt." men nej, det handlar väl kanske inte om det. det handlar mest om att inspirationen tog slut och lets face it, vem skulle inte vilja vara den som äter nyttigt och har disciplinen? jag har inte den. men jag försöker ibland. kan bli glad i magen av att veta att den här veckan har jag inte ätit någon choklad. inga chips. ingen kaka. men nästa vecka kanske jag äter en pizza. eller två. för jag bryr mig egentligen inte, fast jag gör det. jag tränar både för att jag vill få en snyggare kropp än den jag lever i just nu men om jag inte får det så tränar jag för att det är så jävla kul och jag mår så jävla bra av det. för att jag har gjort det i hela mitt liv men det var aldrig någon som sa något när man spelade fotboll, men så fort man börjar på gym så blir man dömd. alla är så rädda för att säga att de bryr sig för att inte bli dömd av någon annan. för man vågar aldrig säga att man vill gå ner i vikt eller att man vill leva hälsosamt. för vem fan tror man att man är då? träningsfreak. 
så ja. imorse åt jag pauluns granola med lättfil, en lågkolhydratmacka med sallad, skinka och avokado och drack pauluns superjuice OCH bakade hälsosamma matbullar. och jag är stolt över mig själv för att jag provar och försöker. för imorgon äter jag förmodligen en hel påse godis med gott samvete och tänker att jag är så jävla bra precis som jag är. träningsfreak eller inte. äta nyttigt eller inte.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar