22 juli 2013

stora drömmar blir lite större här

det här hänt mycket på ett år. att jag har växt som människa kanske är det största av allt. att jag har lärt mig saker om mig själv och om andra människor. att man lärt sig att klara sig själv. saker och ting är inte lätt i livet, men man måste ta sig igenom allt för att överleva.
nu har vi bott i sundsvall i över ett år. hunnit flytta två gånger. hittat ett hem. jag bor här nu. med en annan, som är världens bästa människa på alla sätt. jag vet så mycket om honom nu och han vet allt om mig. jag har skaffat vänner och tappat några. jag har bekanta och
säkert någon fiende. jag har hunnit jobba på två jobb, under en tid på båda samtidigt. skrattat, gråtit. blod, svett och tårar. jag har tagit ett stort kliv framåt i mitt liv. oavsett anledningen till det, så har jag tagit mig någonstans. någon annanstans än där jag är ifrån. så långt ifrån allt som är tryggt. och jag har aldrig mått bättre. bor några meter från havet med gångavstånd till allt. sitter i en brassestol och båtar åker förbi. jag har haft semester med världens bästa familj och vänner. hunnit med att vara med om en riktigt hemsk vinter. snart är vi där igen. men det gör mig ingenting. jag trivs här. jag bor här. mitt liv, det är här. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar